niedziela, 2 listopada 2014

HALLOWEEN - co i jak?

Cześć.
Tsa... postów nie było przez cały tydzień. Tsa... TYLKO CO JA MAM PORADZIĆ, ŻE JAK MNIE NIE BYŁO CAŁY TYDZIEŃ W SZKOLE, TO MUSZĘ PISAĆ SPRAWDZIANY I KARTKÓWKI? Do tego mam dwa konkursy 6 i 7 listopada, więc sory - nie wyrabiam. Z tego co wiem vajlet też ma sporo, więc jej odpuszczę, ale Paula ma tylko jeden, więc mogłabyś się troszkę spiąć i napisać tego jednego posta, wtedy kiedy cię o to nie proszę...

Informacja! W TYM TYGODNIU POST POJAWI SIĘ DOPIERO W PIĄTEK. Czemu? Bo wtedy już odpocznę od wszystkiego.

Tyle. W piątek było Halloween, chociaż 31 października bardziej kojarzy mi się z rocznicą śmierci James'a i Lily. Jednakże nie wszyscy znają historię Harry'ego Pottera, ale się nią jarają, ponieważ wiedzą tyle, że był czarodziejem, tak jak jedna dziewczyna z naszej klasy - "A JA LUBIĘ HARRY'ego POTTERA" - 5 minut później - "A CO TO JEST QUIDDITCH?". Jak ja nienawidzę tych mugoli... DOBRA, ALE CO TO JEST HALLOWEEN? Zasięgnijmy rady cioci Wikipedii:


Halloween – zwyczaj związany z maskaradą i odnoszący się do święta zmarłych, obchodzony w wielu krajach w wieczór 31 października, czyli przed dniem Wszystkich Świętych. Odniesienia do Halloween są często widoczne w kulturze popularnej, głównie amerykańskiej.

Halloween najhuczniej jest obchodzony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Mimo że dzień nie jest świętem urzędowym, cieszy się po święcie Bożego Narodzenia największą popularnością. Święto Halloween w Polsce pojawiło się w latach 90.


Głównym symbolem święta jest wydrążona i podświetlona od środka dynia z wyszczerbionymi zębami. Inne popularne motywy to duchy, demony, zombie, wampiry, czarownice, trupie czaszki itp.




Jeżeli uznajesz Halloween za święto i chcesz go jakoś spędzić, to rady na przyszły rok:
- Przebierz się za potwora i chodź po domach, zbierając cukierki.
- Oglądaj HORROR'y w nocy. (DLA PODGRZANIA ATMOSFERY, ZRÓB TAK BY POKÓJ BYŁ POGRĄŻONY W CIEMNOŚCIACH)
- Wystrój swój pokój/dom (jeżeli oczywiście chcesz) w znaki szczególne tego święta (wydrążone i podświetlone od środka dynie, nietoperze itd.)
- Zorganizuj imprezę i zaproś kolegów, niekoniecznie musi być to impreza przebierana, tylko normalna.

Ja nie mam ochoty i czasu chodzić po domach w tak później porze, gdy jest zimno i ciemno, bo się po prostu boję. Nie wiadomo kto pałęta się w takim czasie po ulicach.

Jest jeszcze jeden sposób spędzenia HALLOWEEN, tylko taki... inny: (XD)
- Zaproś MovieStar na HALLOWEEN'ową imprezę. Niech się przebiorą za jakieś postacie i... bawcie się. (OCZYWIŚCIE IMPREZĘ NA MSP)


1 komentarz:

  1. Tsa, już zaraz piszę posta .. a Haloween nie obchodzę :/
    #Jane

    OdpowiedzUsuń